Sikerrel zárult az első Good Impact fenntarthatósági esemény

Jótékonysági konyha, raklapból bútorkészítés, biciklivel hajtható turmixgép – csak néhány részlet abból a nyolc szolgáltatásból, akik május 10-én lehetőséget kaptak a bemutatkozásra az első Good Impact fenntarthatósági eseményen. A rendezvény fő célja az volt, hogy erősítse a vállalatok és civil szervezetek közötti együttműködést és megmutassa a két szektornak az egymásban rejlő partnerség lehetőségét. „Igazi sikernek könyveljük el az első rendezvényünket, hiszen a felkínált nyolc üzleti szolgáltatásból hat gazdára talált, volt aki többre is” – értékelt Kiss Gyöngyvér, az eseményt megálmodó Civil Impact Nonprofit Kft. vezetője. „A szolgáltatások egységesen kétszázezer forintba kerültek és összesen 1,6 millió forint értékben kötött üzletet a két szektor. Számos olyan érdeklődő vállalattal is találkozhattak a civil szervezetek, akik szívesen működnének velük együtt akár más üzleti feladatban. Mi természetesen akkor vagyunk elégedettek, ha minél több ilyen együttműködés születik az esemény alatt és annak következményeként, így reméljük a megkötött üzletek száma még tovább nő az elkövetkezendő időszakban. A Civil Impact Nonprofit Kft. célja, hogy egymásra hangolja a non-profit és for-profit szereplőket a rendelkezésre álló eszközökkel” – hangsúlyozta Kiss Gyöngyvér.


A bemutatkozó szolgáltatások közül a legnépszerűbbek a Hat Alapítvány interaktív kalandpályája és a Kapcsolódó Nevelés Egyesület „Kapcsolat Szerviz” című programjai voltak. „Nézz szét magad körül!” ezt a címet kapta a Hat Alapítvány interaktív kalandpályája, ami egy kivételes csapatépítő tréning, ahol a résztvevők szórakoztató formában tájékozódhatnak a társadalmi szerepvállalás konkrét lehetőségeiről, amelyekhez aztán csatlakozhatnak egyénileg vagy vállalati önkéntesség keretében. A Good Impact másik legnépszerűbb szolgáltatása a Kapcsolódó Nevelés Egyesület „Kapcsolat Szerviz” névre keresztelt programja volt, ahol a résztvevők a munkavállalói és szülői lét összehangolását, hatékony stressz kezelési technikákat tanulhatnak, ami bizonyítottan segíti a jobb munkahelyi légkör kialakulását, és a vállalat is érzékenyebb lesz a kisgyermekes munkavállalók problémái iránt. A rendezvényen a szolgáltatások rövidített, 8 perces, úgynevezett „demo” változataival találkozhattak a résztvevők. Ez a kreatív és innovatív bemutatkozási forma lehetőséget ad arra, hogy a vállalati képviselők személyes élményeiken keresztül ismerjék meg a civil szervezetet és a megvásárlásra kínált szolgáltatást.

A Good Impacten olyan felelős vállalatok vásároltak szolgáltatásokat, mint a Microsoft Magyarország, a Prekomment Kft., az NN Biztosító Zrt., a Szerencsejáték Zrt., az Accor-Pannonia Hotels Zrt. és a PwC Magyarország. „Profi szervezetekkel találkoztunk a nyolcperces bemutatók alatt, ilyen rövid idő is elég volt ahhoz, hogy átadják, mitől egyedi a kínált program, a leendő befogadóknak pedig különleges utazás” – mondta el Simon Katalin, a PwC Magyarország PR- és CR-menedzsere. „Sok helyen maradtunk volna még plusz percekre; kérdezni, ismerkedni, töltődni. Jó volt látni az ismerős arcokat, akikkel korábban a Civil Akadémia során gondolkodtunk azon, hogyan, milyen irányba kellene fejleszteni egy-egy tervet. Mostanra pedig ott voltak, komplett, kiforrott sztorikkal, amikre már csak le kellett csapni. Szinte minden társadalmi felelősségvállalási aktivitásunk mellé tudtam volna egy kiváló szolgáltatást választani” – tette el Simon Katalin.

Az első magyarországi Good Impact esemény fő támogatója, az ERSTE Alapítvány volt. „Nagyon örülök a Good Impact sikerének, mely egy olyan platformot hoz létre, mely hosszú távon képes megteremteni a civil és vállalati szektor közötti párbeszéd és együttműködés lehetőségét” – mondta el Franz Karl Pruller, az ERSTE Alapítvány vezetője. „A civil szervezetek Magyarországon, de más közép- és dél-kelet európai országban is sokkal több kihívással néznek szembe, mint valaha. Ezért is különösen fontos megalapozni társadalmunkban a szektorok közötti kommunikációt és bizalmat. Ebben vállal szerepet magára a Civil Impact Nonprofit Kft. és az általa megálmodott esemény, a Good Impact. Büszkék vagyunk arra, hogy mi is részesei lehetünk e párbeszéd fejlesztésének és hozzájárulhatunk a projekt sikeréhez.” – fűzte hozzá a vezető.

Noha az esemény lezárult, az együttműködések kialakítása még nem ért véget, hiszen az eseményt követő órákban és napban is számos vállalat jelentkezett a Good Impacten bemutatkozó civil partnerért. „Örülnénk, ha ez a folyamat nem is érne véget és azokat a civil szervezeteket is be tudnánk mutatni a vállalatok képviselőinek, akik most nem kaptak lehetőséget az részvételre” – tette hozzá Kiss Gyöngyvér.